Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.
  • Aktualności

    Strona główna / Aktualności / RSP 2015 - Wyniki firmy, ranking dostawców - Refleks podsumował rok 2014 w branży łazienkowej /

    2015-04-10

    RSP 2015 - Wyniki firmy, ranking dostawców - Refleks podsumował rok 2014 w branży łazienkowej

    Coroczne spotkanie przedstawicieli spółki Refleks z dostawcami i sprzedawcami było okazją do rozmów o kondycji rynku i oceny rozwoju sieci salonów łazienek pod marką BLU

    Refleks_27_28.02__8_.JPG   Refleks_27_28.02__28_.JPG
    Refleks_27_28.02__45_.JPG   Refleks_27_28.02__66_.JPG



    Nakłady na rozwój sieci sprawiają, że od kilku lat maleje rentowności firmy. W 2015 roku, w związku z przenosinami części zasobów magazynowych do nowej lokalizacji, ta tendencja się utrzyma. Zarządzający spółką przewidują, że w następnych okresach rozliczeniowych rentowność zacznie rosnąć.

    Spotkanie Refleks Sales Power było też okazją do skomentowania i analizy sytuacji na rynku. Prowadzący prezentację Adam Rożko i Adam Ptasiński – ustępujący Prezes Zarządu, pełniący od początku roku funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej - zauważyli, że kolejny rok z rzędu zmalał udział sprzedaży hurtowej – jest to zjawisko powszechne dla całego rynku. W punktach spółki po raz pierwszy wartość sprzedaży detalicznej przekroczyła 30% przychodów spółki (i wygenerowała ponad 50% marży).

    - Przewidujemy, że wzrost w tym obszarze będzie trwał i osiągnie 35% w tym roku – zapowiada Adam Ptasiński.

    W 2014 roku wzrosła przede wszystkim sprzedaż wyposażenia sanitarnego oraz płytek ceramicznych. Ta ostatnia stanowi ponad 40% sprzedaży firmy i od dłuższego czasu dynamicznie rośnie – w tym roku o 17%.

    Ranking producentów

    Wielkie zainteresowanie uczestników konferencji wzbudził Ranking Dostawców, w którym przedstawiono szczegółowo udział poszczególnych dostawców w ogólnej sprzedaży spółki. Dominowali producenci płytek ceramicznych, wśród których liderem roku 2014 został Tubądzin, o włos wyprzedzając Rovese. Ci dostawcy, razem z Ceramiką Nowa Gala (3 miejsce w Rankingu) odnotowali w tym roku wzrosty.

    Najwięcej z dostawców straciła Ceramika Paradyż (4. miejsce w Rankingu) oraz Deante. W opinii prowadzących konferencję pokazuje to, że dramatyczne zmiany w strukturze dystrybucji powodują spadki w sprzedaży. Problemy odczuł też producent mebli łazienkowych Deftrans, na którego wynikach odbiły się problemy logistyczne z dostawą towarów. 

    Nowy magazyn i punkty sprzedaży

    Spotkanie było też okazją do pochwalenia się zaawansowaniem wdrożenia projektu LogiQ – Centralnego Magazynu Logistycznego. Firma przeznaczyła ok. 21 mln zł na budowę i wyposażenie nowoczesnego magazynu niedaleko Łodzi, który od drugiej połowy roku ma zacząć częściowo obsługiwać salony sieci BLU. Nowa lokalizacja przyśpieszy i ułatwi dostawy towarów, które dotąd składowane były w trzech magazynach: Białymstoku, Lublinie i Olsztynie (w dotychczasowych lokalizacjach pozostanie głównie asortyment instalacyjno-grzewczy i część wyposażenia sanitarnego).

    Zakończenie inwestycji i uruchomienie magazynu planowane jest na koniec 2015 roku. Obiekt o powierzchni magazynowej ponad 16 tys. m kw. będzie również wynajmowany innym firmom, głównie producentom – Spółka LogiQ chce świadczyć usługi logistyczne w systemie outsorcingu. Dotyczy to zwłaszcza firm dostarczających płytki ceramiczne, dla których kwestia magazynowania olbrzymich ilości produktów jest palącym problemem.

    Spółka planuje też dalszy rozwój swojej sieci sprzedaży. Po 12 uruchomieniach w 2014 roku, w tym planowanych jest na razie 8. Już w marcu i kwietniu uruchomione były lub będą salony w Skierniewicach, Poznaniu oraz Toruniu.

    - Firmy już działające na rynku pytają o możliwość przyłączenia się do naszej sieci. To pokazuje, że prowadzenie samodzielnej działalności w naszej branży jest coraz trudniejsze – zauważa Adam Rożko.

    Cykliczne spotkanie

    Konferencja Refleks Sales Power odbyła się w tym roku po raz ósmy. Dyrektorzy i przedstawiciele handlowi największych dostawców wyposażenia sanitarnego i grzewczego w Polsce mieli okazję poznać wyniki sprzedażowe firmy oraz zapoznać się ze zmianami jakie zaszły w ostatnim roku na rynku wyposażenia łazienek.
    Spotkanie odbyło się w tym roku wyjątkowo w zmienionej formule – dynamiczny rozwój sieci BLU sprawił, że organizatorzy postanowili BLU Sales Power – spotkanie skierowane do Partnerów i pracowników sieci salonów łazienek BLU – zorganizować razem ze spotkaniem dla dostawców, czyli REFLEKS Sales Power. Dzięki temu obie grupy miały okazję spotkać się, porozmawiać i nawiązać kontakty. Oprócz części konferencyjnej, Organizatorzy przygotowali też wieczorne spotkanie przy kolacji. Była to dobra okazja by zacieśnić współpracę między nowymi Partnerami sieci BLU, a przedstawicielami producentów.

    Drugiego dnia, odbyło się spotkanie z Partnerami Sieci BLU. Obecność Partnerów i pracowników z 36 lokalizacji, w których funkcjonują salony BLU w całej Polsce, była także okazją do podzielenia się wynikami sprzedaży i analizami asortymentowymi opartymi na danych z całej sieci. Zainteresowanie uczestników budziły przede wszystkim wyniki sprzedaży poszczególnych marek producenckich funkcjonujących w sieci BLU, a także osiągana na nich marża. Analizy te, podzielone na poszczególne grupy asortymentowe, pozwalają Partnerom i pracownikom sieci ocenić, które marki i jaki asortyment generuje ich punktom, zadowalającą rentowność.

    Partnerzy Sieci BLU zobaczyli także prezentację pokazującą koncepcję a także zaawansowanie wdrożenia projektu LogiQ, omawianą przez Adama Ptasińskiego, zajmującego w Spółce LogiQ stanowisko Dyrektora Zarządzającego.

    Bardzo miłym akcentem było coroczne wręczenie nagród dla najlepszych salonów przedstawicielom zwycięskich punktów z sieci BLU w kilkunastu kategoriach. Poza typowo sprzedażowymi (jak poziom sprzedaży, marży, najlepsze uruchomienie roku) nagrodzono salony m.in. w kategoriach: najlepszej obsługi, ocen z ankiet klientów czy też oceny pracy z Centralą. Spotkanie było także okazją do przekazania uwag i problemów występujących podczas współpracy w sieci.
    Konferencja odbyła się w dniach 27-28 lutego w hotelu Ossa k. Rawy Mazowieckiej.ółki przedstawili bardzo szczegółowe dane sprzedażowe i finansowe dotyczące rozwoju firmy w ostatnich latach. W porównaniu do roku 2013, sprzedaż w 2014 wzrosła o 12% (osiągając poziom 181,2 mln zł) - rozwój sieci sprawia, że statystyki spółki w tym obszarze od lat rosną. Adam Rożko, Prezes Zarządu firmy Refleks, zdradził, że w 2015 roku firma chce wrócić do poziomu ponad 20% wzrostu sprzedaży. Pomóc ma w tym dalszy rozwój sieci oraz uruchomienie centrum logistycznego LOGIQ w Koluszkach, które usprawni przepływ i dostawy towaru do punktów handlowych sieci.

    Refleks w przebudowie

    Zakończenie inwestycji i uruchomienie magazynu planowane jest na koniec 2015 roku. Obiekt o powierzchni magazynowej ponad 16 tys. m kw. będzie również wynajmowany innym firmom, głównie producentom – Spółka LogiQ chce świadczyć usługi logistyczne w systemie outsorcingu. Dotyczy to zwłaszcza firm dostarczających płytki ceramiczne, dla których kwestia magazynowania olbrzymich ilości produktów jest palącym problemem.

    Spółka planuje też dalszy rozwój swojej sieci sprzedaży. Po 12 uruchomieniach w 2014 roku, w tym planowanych jest na razie 8. Już w marcu i kwietniu uruchomione były lub będą salony w Skierniewicach, Poznaniu oraz Toruniu.

    - Firmy już działające na rynku pytają o możliwość przyłączenia się do naszej sieci. To pokazuje, że prowadzenie samodzielnej działalności w naszej branży jest coraz trudniejsze – zauważa Adam Rożko.

    Cykliczne spotkanie

    Konferencja Refleks Sales Power odbyła się w tym roku po raz ósmy. Dyrektorzy i przedstawiciele handlowi największych dostawców wyposażenia sanitarnego i grzewczego w Polsce mieli okazję poznać wyniki sprzedażowe firmy oraz zapoznać się ze zmianami jakie zaszły w ostatnim roku na rynku wyposażenia łazienek.

    Spotkanie odbyło się w tym roku wyjątkowo w zmienionej formule – dynamiczny rozwój sieci BLU sprawił, że organizatorzy postanowili BLU Sales Power – spotkanie skierowane do Partnerów i pracowników sieci salonów łazienek BLU – zorganizować razem ze spotkaniem dla dostawców, czyli REFLEKS Sales Power. Dzięki temu obie grupy miały okazję spotkać się, porozmawiać i nawiązać kontakty. Oprócz części konferencyjnej, Organizatorzy przygotowali też wieczorne spotkanie przy kolacji. Była to dobra okazja by zacieśnić współpracę między nowymi Partnerami sieci BLU, a przedstawicielami producentów.

    Drugiego dnia, odbyło się spotkanie z Partnerami Sieci BLU. Obecność Partnerów i pracowników z 36 lokalizacji, w których funkcjonują salony BLU w całej Polsce, była także okazją do podzielenia się wynikami sprzedaży i analizami asortymentowymi opartymi na danych z całej sieci. Zainteresowanie uczestników budziły przede wszystkim wyniki sprzedaży poszczególnych marek producenckich funkcjonujących w sieci BLU, a także osiągana na nich marża. Analizy te, podzielone na poszczególne grupy asortymentowe, pozwalają Partnerom i pracownikom sieci ocenić, które marki i jaki asortyment generuje ich punktom, zadowalającą rentowność.

    Partnerzy Sieci BLU zobaczyli także prezentację pokazującą koncepcję a także zaawansowanie wdrożenia projektu LogiQ, omawianą przez Adama Ptasińskiego, zajmującego w Spółce LogiQ stanowisko Dyrektora Zarządzającego.

    Bardzo miłym akcentem było coroczne wręczenie nagród dla najlepszych salonów przedstawicielom zwycięskich punktów z sieci BLU w kilkunastu kategoriach. Poza typowo sprzedażowymi (jak poziom sprzedaży, marży, najlepsze uruchomienie roku) nagrodzono salony m.in. w kategoriach: najlepszej obsługi, ocen z ankiet klientów czy też oceny pracy z Centralą. Spotkanie było także okazją do przekazania uwag i problemów występujących podczas współpracy w sieci.

    Konferencja odbyła się w dniach 27-28 lutego w hotelu Ossa k. Rawy Mazowieckiej.
    logo_rzetelna_firma.jpg Siec_partnerska_Refleks.jpg